Didié Nietzsche (Be)

25.09.2016

16:00>18:00

Résidence Transcultures

Rue Terre du Prince, 10 Mons

11:60

11:60 est un duo électronique réunissant Didié nietzsche et Christophe Bailleau, produisant l’essentiel de sa musique à partir de synthétiseurs de type analogique. Improbable chaînon manquant entre Tangerine Dream et les Fuck Buttons, laissant une grande part à l’improvisation, le groupe a choisi délibérément de ne faire appel à aucun système de synchronisation, laissant  des motifs se créer et se défaire au gré du hasard.

Une cassette du groupe sortira bientôt sur le label américain Sacred Phrases.

OMFI @ City Sonic Live in Brussels le 30 septembre

OMFI/One Moment Free Improvisation célèbre les musiques exploratrices et vivantes d’aujourd’hui, dans leur création en direct. Pas de chapelles ici mais plutôt des singularités voyageuses et complices.

Pour sa seconde collaboration avec City Sonic, OMFI une soirée passionnane avec des concerts (créations) de :

OMFI est aussi le joyeux événement de clôture de City Sonic#14 à Bruxelles.

Voir le programme complet de l’événement OMFI et de City Sonic@Brussels.

Radio Prague

After a few concerts in southern Belgium under the name Radio Prague, Didié moved to Huy where he met Jules Nerbard a.k.a Shri Nerbard Petit Jr., who became the second permanent member.

Radio Prague was actively participating in movement “mail art” through cassette labels such qu’Insane Music, Home Produkt, The Sound of Pig, etc.

The group then acquired more conventional instruments, welcomed new members, and took a more commercial way (Electro Body Music). Which (unfortunately?) did not really lead to a finality: a recorded but never distributed album…

Didié Nietzsche

Didié Nietzsche is a digital artist (music, video, blogging) and Marchin capita. In the 80′, he was disgusted by the conventional methods of learning music, that he offered ‘100 electronic experiments’ box. He immediately began to tinker with his own instruments and effects from photocells, electronic metronomes, strings taut guitars on metal boxes, etc. Rhythm parts were obtained through the clutter caused by a calculating machine on an FM radio.